جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع سرعت گیرها کدام اند ؟

انواع سرعت گیرها هر کدام نسبت به کاربردشان تعریف میشوند .سرعت گیرها که به آن ها سرعت شکن یا رمپ نیز می گویند، موارد ایمنی ترافیک جاده ای هستند که ایمنی عابران پیاده و وسایل نقلیه را تضمین می کنند. کاربردهای متعددی دارند و در مکان های مختلف قابل نصب هستند.سرعت گیرها معمولاً بر اساس مکانشان به 6 نوع تقسیم می شوند.این انواع عبارتند از سرعت گیر بزرگراه، سرعت گیر جاده، سرعت گیر جاده سنگ ریزه، سرعت گیر جاده خاکی، سرعت گیر گاراژ و سرعت گیر پارکینگ. نام آنها نشان دهنده مکان هایی است که از آنها استفاده می شود.

در مسیرهای درون شهری اغلب شاهد این هستیم که سرعت گیرهایی با آسفالت ساخته شدن . همانطور که میدانید آسفالت از مقدار زیادی قیر تشکیل شده است . در زمانی که قصد خرید قیر داشتید میتوانید با گرفتن قیمت قیر از ما فرایند خرید را شروع کنید .

انواع سرعت گیر در بزرگراه

انواع سرعت گیر بزرگراه در جاده های اصلی نصب شده است. هدف اصلی آنها کنترل جریان ترافیک با اعمال محدودیت سرعت بر وسایل نقلیه در حال حرکت است.به طور معمول، سرعت گیرها به همان اندازه که در جاده های مسکونی استفاده می شود، در جاده های اصلی مورد استفاده قرار نمی گیرند.زیرا وسایل نقلیه در جاده های اصلی با سرعت زیاد حرکت می کنند.

یک ضربه ناگهانی ناشی از دست اندازهای جاده یا افزایش سرعت می تواند به آسیب خودرو کمک کند. همچنین می تواند مسیر خودروهای اورژانس را مختل کند.سرعت گیر بزرگراه ها را می توان در دیگر جاده ها و خیابان های شهر که در آن عابران پیاده و وسایل نقلیه تعامل بیشتری دارند، استفاده کرد. نصب آنها قبل از علائم راهنمایی و رانندگی یا خط‌کشی پیاده‌رو می‌تواند افراد را مجبور به توقف در چراغ قرمز یا دنبال کردن خط‌کشی‌های جاده کند.

جاده های اصلی معمولا دارای نوارهای غوغایی هستند. این نوارها یا در خط مرکزی جاده هستند یا در شانه های آن. آنها لرزش و سر و صدایی تولید می کنند که به راننده بی دقت هشدار می دهد و او را از خطر آگاه می کند.داده های ترافیکی توسط اداره بزرگراه فدرال نشان می دهد که سرعت گیرها و نوار غوغایی به طور قابل توجهی برخورد بین وسایل نقلیه و عابران پیاده را کاهش می دهد.

ضربه گیر سرعت در مسیر

سرعت گیرهای جاده باعث کاهش سرعت خودروهای در حال حرکت در مسیر می شود. وسایل کنترل ترافیک مانند انواع سرعت گیر ، جدول سرعت و بالشتک سرعت سرعت خودرو را کاهش داده و از تصادف جلوگیری می کنند.سرعت گیرها همچنین به رانندگان از حضور عابرین پیاده در مسیرهای عبور و مرور، جاده یا پیاده رو هشدار می دهند.

آنها یک منطقه عبور امن برای افرادی که در گذرگاه عابر پیاده، خط عابر پیاده و پیاده رو راه می روند ایجاد می کنند.آنها رانندگان را مجبور می کنند تا سرعت خود را به کمتر از 15 مایل در ساعت کاهش دهند. انواع سرعت گیرهای راهرو در مواد مختلفی مانند پلاستیک بازیافتی، لاستیک، فولاد/فلز، بتن و آسفالت در دسترس هستند.

آنها مجهز به گل میخ های بازتابنده یا علامت های رنگی هستند تا در شب یا در شرایط آب و هوایی بد برای رانندگان آشکار شوند. ارتفاع آنها می تواند از 25 میلی متر تا 100 میلی متر متغیر باشد. انواع سرعت گیرها در مسیر ورودی باید حداقل 900 میلی متر طول داشته باشند.اگر مسیر شما سرعت گیر ندارد اما می خواهید برای کاهش سرعت و تصادفات آن ها را نصب کنید، باید از همسایه ها سوال کنید و از مقامات محلی تاییدیه بگیرید.

ضربه گیرهای سرعت جاده شنی

انواع سرعت گیرها همچنین به رانندگان از حضور عابرین پیاده در مسیرهای عبور و مرور، جاده یا پیاده رو هشدار می دهند. آنها یک منطقه عبور امن برای افرادی که در گذرگاه عابر پیاده، خط عابر پیاده و پیاده رو راه می روند ایجاد می کنند.آنها رانندگان را مجبور می کنند تا سرعت خود را به کمتر از 15 مایل در ساعت کاهش دهند. سرعت گیرهای راهرو در مواد مختلفی مانند پلاستیک بازیافتی، لاستیک، فولاد/فلز، بتن و آسفالت در دسترس هستند.

انواع سرعت گیر آنها مجهز به گل میخ های بازتابنده یا علامت های رنگی هستند تا در شب یا در شرایط آب و هوایی بد برای رانندگان آشکار شوند. ارتفاع آنها می تواند از 25 میلی متر تا 100 میلی متر متغیر باشد. سرعت گیرها در مسیر ورودی باید حداقل 900 میلی متر طول داشته باشند.اگر مسیر شما سرعت گیر ندارد اما می خواهید برای کاهش سرعت و تصادفات آن ها را نصب کنید، باید از همسایه ها سوال کنید و از مقامات محلی تاییدیه بگیرید.

دست اندازهای سرعت جاده خاکی

سرعت گیرهای جاده های خاکی عملکردی مشابه سرعت گیرهای جاده های شنی دارند. تفاوت آنها در جاده های خاکی به جای جاده های شن استفاده می شود.جاده های خاکی نیز سطح مناسبی ندارند. یک وسیله نقلیه سریع که از یک جاده خاکی عبور می کند، می تواند خاک را پراکنده کند و با نامشخص کردن مسیر، رهگذر را دچار مشکل کند.پراکندگی کثیفی همچنین می‌تواند برای افرادی که در خانه‌های مجاور زندگی می‌کنند نتوانند خانه‌های خود را بدون خاک نگه دارند.

یک راه حل عالی برای کاهش پراکندگی خاک، نصب انواع سرعت گیر جاده های خاکی در جاده های خاکی در نقاطی که تردد عابران پیاده زیاد است و خانه ها در نزدیکی هستند.سرعت گیرهای لاستیکی، پلاستیکی و فولادی که مخصوصاً برای جاده های خاکی طراحی شده اند، بیشتر از سرعت گیرهای آسفالتی یا خاکی در این گونه جاده ها دوام خواهند داشت.

ضربه گیر سرعت پارکینگ

ایمنی بازدیدکنندگان و سایر افراد حاضر در گاراژها بسیار مهم است. اعمال محدودیت سرعت در موقعیت‌های با حجم بالا که وسایل نقلیه و عابران پیاده در فاصله نزدیک هستند، مهم است.نصب انواع سرعت گیر در پارکینگ یک راه عالی مدیریت ترافیک برای حفظ ایمنی وسایل نقلیه در گاراژ است.

اگر دوچرخه‌سواران، رانندگان یا سایر رانندگان این عادت را دارند که علائم ایست، علائم پارکینگ، و علائم راهنمایی و رانندگی در گاراژ شما را نادیده بگیرند، قرار دادن سرعت‌گیرها در مقابل آنها می‌تواند راه‌حل مؤثری برای وادار کردن رانندگان به رعایت علائم باشد.شما همچنین می توانید آنها را در نقاط تقاطع در یک گاراژ قرار دهید که در آن ترافیک از نقاط مختلف برای عبور از نقطه خروج می آید.

این کنترل سرعت یا معیار کنترل ترافیک به شما در کاهش احتمال برخورد بین وسایل نقلیه سریع کمک می کند.انواع سرعت گیرهای گاراژ یک راه عالی برای ایمن نگه داشتن مدرسه، مرکز خرید یا گاراژ کارخانه شما برای همه است. اگر فکر می کنید تصادفاتی که درپارکینگ  شما اتفاق می افتد به دلیل وسایل نقلیه سریع است، استفاده از انواع سرعت گیر ممکن است به شما در حل این مشکل کمک کند.

جدیدترین مقالات فلات قیر

enemad-logo