جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جداسازی مسیر در راه ها

جداسازی مسیر با نوارهای رومبل که نوارهای هشدار نیز نامیده می‌شوند، لوازم جانبی ایمنی جاده‌ای شیاردار یا برجسته هستند که در جاده‌ها قرار دارند تا به رانندگان خواب‌آلود یا بی‌توجه هنگام حرکت از خط ترافیک خود هشدار دهند. حتی اگر همه آنها نام های متفاوتی داشته باشند، همه آنها دستگاه های رومبل هستند. نوارهای رامبل در اشکال و ابعاد مختلف وجود دارد.

در نتیجه هنگام عبور وسایل نقلیه موتوری از روی آنها، ارتعاشات و صداهای متفاوتی تولید می کنند. این لرزش و صدا از میان لاستیک ها عبور می کند و به محفظه راننده می رسد تا به او هشدار دهد. شما می توانید نوارهای رومبل را بر اساس اندازه، شکل و موقعیت آنها در جاده به انواع مختلفی تقسیم کنید. در اینجا چهار نوع نوار اصلی را توضیح داده‌ایم که بر اساس اندازه، شکل، میزان صدا و ارتعاش آنها و نحوه اجرای آنها بر روی روسازی با یکدیگر متفاوت هستند.

نوارهای رومبل آسیاب شده

نوارهای رومبل آسیاب شده با کمک دستگاه فرز ساخته می شود که شیارها و فرورفتگی های یکنواختی را در روسازی آسفالت ایجاد می کند. مطالعات نشان می دهد که ابعاد مختلف نوارهای رومبل آسیاب شده وجود دارد.همه آنها میزان متفاوتی از لرزش و صدای خودرو را در خودرو تولید می کنند. این اتفاق زمانی می افتد که لاستیک های وسیله نقلیه موتوری وارد شیارهای نوارها می شوند.

اعتقاد بر این است که اگر نوارها عمیق تر و پهن تر باشند، خودرو نویز و لرزش بیشتری را تجربه می کند و بالعکس. همچنین اعتقاد بر این است که از بین انواع نوارهای رومبل، نوارهای رومبل آسیاب شده بیشترین ارتعاش و صدا را در محفظه مسافر ایجاد می کنند. نوارهای رومبل آسیاب شده معمولاً 5 تا 7 اینچ طول و 0.5 اینچ عمق دارند. آنها معمولاً 10 اینچ فاصله دارند. آنها در جاده های بتنی موجود تولید می شوند. اگرچه این نوارها برای اکثر خودروها بسیار موثر هستند، اما در کامیون‌های بزرگ صدای زیادی برای بیدار کردن راننده خواب‌آلود تولید نمی‌کنند.

نوارهای رومبل رول شده

نوارهای رومبل رول شده یا گرد یا V شکل هستند. آنها در حین ساخت و ساز جاده هنگامی ساخته می شوند که یک شیار شکل به روسازی آسفالت یا شانه فشار داده شود. بر خلاف نوارهای آسیاب شده، نوارهای رول شده روی روسازی آسفالتی که به تازگی ریخته شده است، زمانی که قابل قالب گیری باشد ساخته می شوند. نوارهای رومبل نورد شده بسته به ابعادشان، ارتعاش و همچنین صدا را متفاوت تولید می کنند. با این حال، صرف نظر از اندازه آنها، در مقایسه با نوارهای رومبل آسیاب شده صدا و لرزش کمتری در وسایل نقلیه تولید می کنند که باعث می شود کارایی آنها کمتر شود.

نوارهای رومبل برجسته

همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع نوار رومبلی در مقایسه با دو نوع فوق دارای سطح برجسته است. آنها می توانند گرد یا مستطیل شکل باشند. و مردم می توانند آنها را در روسازی های موجود و همچنین جدید اعمال کنند. مردم از نشانگرهای برجسته و گاهی اوقات دکمه های برجسته برای ایجاد این نوع نوار رومبل استفاده می کنند. آنها معمولا در رنگ های فلورسنت، زرد و سفید هستند. ارتفاع آنها می تواند 6 تا 13 میلی متر باشد. نوارهای غوغایی برجسته معمولاً در مناطق گرمتر که برف جاده ها را نمی پوشاند اعمال می شود.

تشکیل نوارهای رومبلی

نوارهای رومبلی شکل گرفته از بسیاری جهات شبیه نوارهای رومبل نورد شده است. با این حال، تفاوت اصلی آنها در فرآیند درخواست نهفته است. نوارهای رومبل شکل گرفته با استفاده از فرم هایی بر روی شانه های بتنی زمانی که گرم، تازه و ساخته شده اند، تشکیل می شوند. از سوی دیگر، نوارهای رومبل نورد بر روی روسازی آسفالت سخت موجود اعمال می شود. نوارهای رومبلی شکل گرفته می توانند گرد و V شکل باشند. بیشتر نوارهای رومبلی تشکیل شده 44 میلی متر عرض و 32 میلی متر عمق دارند. این ابعاد محدود نیستند بلکه بسته به عوامل مختلف نیز متفاوت هستند.

نام‌های متداول دستگاه RUMBLE Strip

از آنجایی که نقش اصلی نوارهای رومبل بیدار کردن رانندگان خواب‌آلود و جلوگیری از تصادفات جدی جاده‌ای است، مردم بر اساس عملکردشان نام‌های زیادی بر روی آن‌ها گذاشته‌اند . که در ادامه این مقاله فلات قیر به آن پرداخته ایم .

  • غوغاها (همانطور که صدا تولید می کنند)
  • بیدار بالا
  • خطوط رانش
  • خطوط شنیدنی
  • تماس های بیدار
  • برآمدگی های خواب آلود
  • برآمدگی مست

صرف نظر از نوع نوارهای رومبلی، این نام ها توسط افراد به صورت تصادفی استفاده می شود. این نام ها به دلیل نقشی که در بیدار کردن راننده خواب آلود با تولید صداها و ارتعاشات قابل شنیدن دارند، به نوارها اختصاص داده شده است. بر اساس ترجیحات خود می توانید نوارهای رامبل را با هر یک از این نام ها صدا بزنید.

ابعاد دستگاه RUMBLE Strips

نوارهای رامبل ابعاد مختلفی دارند که همگی آنها در جداسازی مسیر کاربرد دارند . برای درک درست ابعاد آنها باید اصطلاحات زیر را بدانید. عرض: نشان می دهد که نوار چقدر پهن است. به موازات خط سفر جاده اندازه گیری می شود. طول: عرض عرضی نیز نامیده می شود. طولی است که در کنار خط سفر اندازه گیری یا بررسی می شود. عمق: عمق فرورفتگی یا شیار روی روسازی را نشان می دهد.

به عنوان فاصله بین سطح روسازی و کف شیار اندازه گیری می شود. افست: این اندازه گیری فاصله بین خط سفر و نوارهای رومبل را نشان می دهد. از لبه داخلی نوار تا لبه بیرونی خط سفر اندازه گیری می شود. فاصله: فاصله بین نوارهای رومبل مجاور را نشان می دهد.

قرار دادن نوارهای رومبل

نوارهای رومبلی بیشتر در سه مکان مختلف در جاده ها قرار می گیرند. بر اساس این عامل، آنها به سه نوع تقسیم می شوند: نوارهای رومبل شانه، نوارهای رومبل عرضی و نوارهای رومبل خط مرکزی. نوارهای رومبل شانه بر روی شانه های جاده ها اعمال می شود که در طرفین بیرونی خط سفر قرار دارند و باعث جداسازی مسیر ها میشوند .

این بدان معنی است که آنها در خارج از مسیرهای چرخ یافت می شوند. آنها برای کاهش خرابی های نوع SVROR اعمال می شوند. اگر بزرگراه ها تقسیم شوند، نوارهای شانه می توانند در سمت چپ یا راست باشند. نوارهای رومبل عرضی روی خط سفر اعمال می شود که در آن به رانندگان در مورد نزدیک شدن به تقاطع های ترافیکی بزرگراه و باجه های عوارض هشدار می دهند. نوارهای رومبل خط مرکزی در خط مرکزی جاده قرار دارند، جایی که نقش اصلی آنها کاهش خطر تصادفات SVROR به سمت چپ و تصادفات رو به رو است.

مزایای دستگاه RUMBLE Strips

نوارهای رومبل برای ایمنی رانندگان و کاهش تصادفات جاده ای در جاده ها اعمال می شود. مزایای زیادی دارد، از جمله مواردی که در زیر توضیح داده شده است. این نوارها باعث می شود که لبه ها و همچنین مرکز جاده حتی زمانی که چراغ راهنمایی وجود ندارد بیشتر نمایان شود. نوارهای رومبل به رانندگان خواب آلود در مورد خطرات و خطرات آینده هشدار می دهد.

آنها همچنین در جداسازی مسیر به کاهش سرعت وسایل نقلیه در هنگام نزدیک شدن به تقاطع ها در جاده های پر سرعت معروف هستند. این دست اندازهای خواب‌آلود به رانندگان هشدار می‌دهد که حواسشان پرت شده و از انواع تصادفات که معمولاً در جاده‌های پرسرعت رخ می‌دهند جلوگیری می‌کند. آنها به رانندگان زمان می دهند تا سرعت و شدت تصادف را کاهش دهند.

نتیجه

جداسازی مسیر با نوارهای رومبل تجهیزات ایمنی ترافیک جاده‌ای مانند سرعت‌گیرها، قوزهای سرعت، علائم راهنمایی و رانندگی، علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی‌های پیاده‌رو، خط‌کشی جاده‌ها، علائم کنترل ترافیک و علائم یا علائم سرعت هستند که ایمنی عابران پیاده و همچنین رانندگان را بهبود می‌بخشند.

آنها به طور جمعی جریان ترافیک را در مکان های مختلف کاهش می دهند، مانند: محله ها مسیرهای دوچرخه سواری جاده ها محدود کردن گذرگاه های راه آهن پیاده روها یا خط عابر پیاده خطوط دوچرخه محافظت شده مسیرهای دوچرخه سواری بالادست دوربرگردان های ترافیکی خیابان های شهر در مناطق شهری نوارهای رومبل با هشدار دادن به رانندگان خواب‌آلود از برخورد بین وسایل نقلیه جلوگیری می‌کند و خطر شرایط ناایمن و صدمات جدی را کاهش می‌دهد.

به بحث ایمنی جاده ها که توجه کنیم میبینم فقط ایمنی های جانبی دخیل نیستند و کیفیت راه ها بسیار حائز اهمیت هست . کیفیت آسفالت مستقیما به کیفیت قیر استفاده شده بستگی دارد . اگر به خرید قیر نیاز داشتید یا خواهان دریافت قیمت قیر بودید با فلات قیر تماس بگیرید .

جدیدترین مقالات فلات قیر

enemad-logo