جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت ایزوگام با کیفیت چقدر است ؟

قیمت ایزوگام یعنی دقت در تمامی المان های دخیل در کیفیت و خرید ایزوگام . مخصوصا قیر که مهمترین بخش ایزوگام است، قیر یک ترکیب هیدروکربنی است که در رسوباتی مانند ماسه های نفتی و دریاچه های زمین یافت می شود یا از تقطیر نفت خام در پالایشگاه ها به دست می آید. در طول فرآیند تقطیر، هنگامی که اجزای سبک تر به سمت بالا بالا می روند، اجزای سنگین از جمله قیر به پایین ستون می افتند . پس از حذف قطعات سبکتر مانند گاز مایع، بنزین و گازوئیل از نفت خام در طی فرآیند پالایش، جزء باقیمانده را قیر می نامند. عیار قیر می تواند تا میزان باقی مانده مواد فرار در قیر مقطر تغییر کند.

ایزوگام روشی برای جلوگیری از نفوذ آب یا مایعات دیگر به سطح یا سیستم است. قیمت ایزوگام باعث میشود که افراد زیادی از ایزوگام های با کیفیت پایینتر استفاده کنند . سیستم های ضد آب همچنین در برابر خوردگی و آسیب رطوبت مقاومت می کنند. این باعث افزایش عمر سازه و کاهش هزینه های نگهداری آن می شود. برای عایق رطوبتی می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، اما قیر بیشتر برای مدت طولانی استفاده می شود. اجداد ما در 4000 تا 5000 سال پیش از قیر طبیعی برای عایق کاری سطح قایق های خود استفاده می کردند. همچنین از آن به عنوان درزگیر آجر در ساختمان سازی استفاده می کردند. علاوه بر این، از قیر برای آب بندی سبدهای نگهداری مواد غذایی استفاده می شد.

قیمت ایزوگام و اولین مسئله ی مهم

امروزه خرید قیر همچنان به عنوان یک ماده عایق رطوبتی در آب بندی سازه ها و سطوح در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. این سازه ها می توانند کشتی ها، سدها، محل های دفن زباله و لوله های فلزی باشند. قیر را می توان در مناطق باز که مایع یا آب زیاد ته نشین می کند مانند بالکن ها، استخرها، مخازن آب و پارکینگ ها استفاده کرد.

قیر را می توان به عنوان ماده اولیه ایزوگام یا مخلوط بسته به مناطق کاربرد استفاده کرد و قیمت ایزوگام خود را نسبت به نوع استفاده از قیر بالا پایین کرد . می توان از آن به عنوان چسب در آسفالت جاده ها، باند فرودگاه ها، پارکینگ ها، مسیرهای پیاده روی استفاده کرد. همچنین به عنوان مخلوط در بخش ساختمان و ساخت و ساز از زیرزمین تا سقف برای ارائه کیفیت عالی ضد آب استفاده می شود . قیر را می توان با پلیمرها اصلاح کرد تا عملکرد آن افزایش یابد و به عنوان اشکال مختلف محصول در صنعت ساختمان استفاده شود. به عنوان جزء اصلی مواد ضد آب در اشکال درزگیر، ماستیک، چسب، پوشش و غیره عمل می کند. 

قیمت ایزوگام چه ربطی به کیفیت قیر دارد ؟

اولاً قیمت قیر فرآیند اقتصادی دارد. قیر که پس از فرآیند تقطیر نفت خام باقی می‌ماند، یک محصول جانبی است وقتی محصولات اولیه مانند بنزین، گازوئیل، سوخت‌های اکتان بالا و بنزین تصفیه می‌شوند، قیر باقی می‌ماند. علاوه بر این، قیر یک محصول همه کاره است. قیمت قیر تاثیر مستقیم روی قیمت ایزوگام دارد .

رفتارهایویسکوالاستیک و ترموپلاستیک را نشان می دهد. قیر بسته به دما و زمان بارگذاری هر دو رفتار چسبناک و کشسان دارد. در دمای بالا یا در زمان بارگذاری طولانی، قیر مانند یک ماده چسبناک رفتار می کند. در دماهای پایین یا در حالت بارگذاری سریع قیر مانند یک جامد الاستیک رفتار می کند. نقطه ذوب قیر آنقدر بالا نیست که در حین اجرا به راحتی ذوب شود. قیر خاصیت چسبندگی بالایی دارد که مواد را به شدت در کنار هم نگه می دارد. همه این ویژگی ها ثابت می کند که عایق رطوبتی قیر یکی از راحت ترین راه حل ها تا مناطق استفاده است.

مزایای محصولات مشتق قیر چیست ؟

مواد عایق رطوبتی قیر دارای طیف گسترده ای از کاربردها هستند. به لطف فلات قیر می توانید از انواع محصولات عایق رطوبتی قیر برای نیازهای مختلف استفاده کنید. مواد عایق رطوبتی قیر در طیف محصولات فلات قیر که محصولات یک یا دو جزئی به شکل جامد و مایع هستند، دارای مزایای بسیاری هستند.

به عنوان مثال، پلی اورتان و محصولات اصلاح شده با لاستیک برای انواع مختلف مناطق کاربردی برای ارائه ویژگی های مختلف محصول در دسترس هستند. قطعا مواد استفاده شده در قیر تاثیر بالایی در قیمت ایزوگام دارد . همچنین فرم های غشا، پوشش، ماستیک و درزگیر موجود است. ویژگی های کلی محصول عملکرد چسبندگی فوق العاده، الاستیسیته، عملکرد طولانی مدت و بادوام، مقاومت در برابر سایش بالا، سهولت کاربرد و اقتصادی است

مانند بسیاری از هیدروکربن های دیگر، قیر نیز در آب نامحلول است. به عبارت دیگر قیر یک ماده آبگریز است. این خاصیت قیر از نفوذ مولکول های آب جلوگیری می کند. خاصیت آبگریز بودن قیر به همراه چسبندگی آن به انواع سطوح، آن را به ماده ای پرکاربرد در عایق کاری ها تبدیل کرده است. مقاله ما در مورد “خواص قیر” را بخوانید تا با آنها آشنا شوید. یکی از خواص مفید قیر در عایق رطوبتی انعطاف پذیری آن است.

در نتیجه استفاده از قیر مخصوصاً مایع در سطوح زاویه دار، درزها، گوشه ها و شکستگی هایی که آب به راحتی در آنها جریان دارد، آسان است و در قیمت ایزوگام تاثیر بسزایی دارد . پوشش های قیری نسبتاً بادوام و از نظر اقتصادی ارزان هستند. آنها قابل بازیافت هستند و در برابر تخریب شیمیایی و اشعه UV خورشید مقاوم هستند. قیر دارای انواع مختلفی با ویژگی های منحصر به فرد است که آن را برای استفاده در اقلیم های مختلف مناسب می کند.همچنین باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم که هنگام خرید قیر نوع ارائه دهنده ای که میخواهیم از آن سفارش دهیم را جزو المان های مهم در نظر بگیریم .

 

 

جدیدترین مقالات فلات قیر

enemad-logo